söndag 13 september 2015

Hålla modet uppe

I dessa tider kan det kännas oerhört utmanande att behålla en "positive spirit". Flyktingsituationen är den värsta i världen sedan andra världskriget. Jag oroas över hur alla dessa människor ska finna bostäder och medel att försörja sig i sina nya länder. Jag själv som har 6 års högskoleutbildning finner det svårt att få jobb på den konkurrensutsatta arbetsmarknaden. Jag har en del pengar på banken men det räcker inte till köp av bostad i den hysteriska bostadsmarknad som råder, i alla fall i storstadsregionerna. Hur ska det då gå för en flykting som inte ens kan språket? Som inte har något socialt nätverk att luta sig tillbaka på?

Jag har nästan haft dåligt samvete för att jag har det bra senaste veckorna. Dock finns det en annan sida av mig som säger att det är precis som det ska vara. Det är nu, i dessa tider, som det är extra viktigt med människor som kan gå före och visa vägen. Människor som kan utstråla harmoni och lycka, och som kan påminna andra om att krig, fasa och smärta inte är de enda aspekterna av mänskligt liv. Världen blir inte en lyckligare eller bättre plats för att jag missunnar mig mitt eget liv.

Detta är oerhört viktigt. Om jag med fler låter oss sänkas på grund av andra människors olyckliga öden, då finns det ju inget för dessa människor att sträva mot? Någon måste ju stå kvar som förebild och visa att det goda livet ÄR möjligt. Dessutom vet jag från min utbildning, att det negativa är starkare än det positiva, varför vi behöver träna oss på att se det ljusa i tillvaron - ännu mer i tider som dessa. Jag ska fortsätta jobba på mitt eget välmående och utveckla mig själv och mitt liv, därför att det är mitt och lika mycket värt som någon annans.

4 kommentarer:

  1. behöver du ett lån? Skicka ett mejl till remy.credit111@gmail.com
    Hej hur mår du idag ?? Behöver du ett brådskande lån nu de närmaste 6 - 12 timmarna nu utan stress eller dröjsmål REMY. CREDIT är här för att lösa alla dina problem idag. Vi utfärdar lån med 2% ränta, med en snabb tjänst erbjuder vi alla typer av lån, skicka ett mejl nu för dina brådskande lån
    Skicka oss ett e-postmeddelande, vi har ett lån till dig via e-post nu {remy.credit111@gmail.com} whatsapp: +46769618757
    vi har ett lån till dig ..

    SvaraRadera
  2. BEHÖVER DU ETT DRIVT LÅN EMAILL OSS NU FÖR DIN FASTLÅN
    (remy.credit111@gmail.com) whatsapp: +46769618757
    behöver du ett lån ??, Vad är dina finansiella behov? Vi ger ut lån från minst 1000kr till högst 100.000.000,00kr med behaglig varaktighet som sträcker sig från 1 till 50 år till en mycket reducerad ränta på 2%. Behöver du ett affärslån? Behöver du ett personligt lån? Vill du köpa en bil? Vill du refinansiera? Behöver du ett inteckningslån? Behöver du ett enormt kapital för att starta ditt affärsförslag eller utbyggnad? Har du tappat hoppet och tror att det inte finns någon väg ut och dina ekonomiska bördor fortfarande kvarstår? Tveka inte att kontakta oss för eventuellt affärssamarbete Kontakta oss via e-post: remy.credit111@gmail.com whatsapp: +46769618757 Vi har ett lån till dig'

    SvaraRadera
  3. Hej Behöver du ett snabbt lånemeddelande till oss {remy.credit111@gmail.com} med en relativt låg ränta så låg som 2%? Vi erbjuder företagslån, privatlån, bostadslån, autolån, studielån, skuldkonsolidering Lån e.t.c. Vi har ett lån för dig Personliga lån (säkra och osäkra) företagslån (säkra och osäkra) konsolideringslån och många fler. Kontakta oss för mer information om lånerbjudande så löser vi ditt ekonomiska problem. kontakta oss via e -post: remy.credit111@gmail.com

    SvaraRadera
  4. VI HAR ETT LÅN TILL DIG ANSÖK OM ETT IDAG OCH VAR GLADA VI ÄR HELA FÖR DIG FR ALLA LÅNTYPER kontakta oss via e-post: remy.credit111@gmail.com
    Hej Behöver du ett snabbt lång- eller korttidslån med en relativt låg ränta så låg som 2%? Vi erbjuder företagslån, personliga lån, bostadslån, autolån, studielån, skuldkonsolideringslån etc. oavsett din kreditvärdighet.
    Personliga lån (säkra och osäkra)
    Företagslån (säkra och osäkra)
    Konsolideringslån och många fler.
    Kontakta oss för mer information om låneerbjudande så löser vi ditt ekonomiska problem du har ditt lån inom 6 -12 timmar. kontakta oss via e-post: remy.credit111@gmail.com
    Vi har ett lån till dig

    SvaraRadera