fredag 9 oktober 2015

Tillit

Mitt liv är alltså just nu i en salig röra. Jag sade upp mig från mitt heltidsjobb, jag sade upp lägenheten jag hyr i andrahand på orten. Jag ska röra mig nedåt Stockholm där jag har goda kontakter med tidigare arbetsgivare. Som tur är har de välkomnat mig åter med öppen famn. Även om jag bara får jobba extra, så är det bättre än ingenting alls. Jag försöker att inte oroa mig för min ekonomi, men trots att jag vet hur jag ska tänka/känna/affirmera, så kan jag inte rå för att jag tappar greppet om tilliten ibland och landar pladask på den hårda asfalten.

Det är lustigt det här, hur det är att pendla mellan olika dimensioner och samtidigt vara högst medveten om det. När jag är "aligned with spiritual energy" (ibland tycker jag engelskan har bättre ord för det jag vill uttrycka), känner jag mig full av tillit och tillförsikt. Det känns som att jag vandrar i en enda stor kärleksfull famn som jag vet aldrig någonsin kommer leda mig på villovägar. Dessa dagar är mitt fokus väldigt klart och som en följd av det är det lätt för mig att känna in vad jag ska göra och inte göra. Allt flyter och mitt inre är i harmoni.

Andra dagar är det annorlunda. Igår var en sådan dag. Jag hade helt fastnat i ångesten kring min jobb-, bostads- och framtidssituation. Negativa tankar följde på varandra, både om mitt liv men även kring min person. Jag försökte få ordning på den mentala och känslomässiga oredan genom att meditera i en timme. Jag fick jättefina budskap till mig under meditationen. Bland annat såg jag två personer gunga på två olika trapetser, ni vet såna där som cirkusartister brukar hänga och svinga sig i högt uppe i luften. Plötsligt kastar den ena personen sig ut från sin trapets ut i tomma intet bara för att strax fångas upp av den andra personens händer. Budskapet jag tolkade från detta var att jag måste våga lita på att jag kommer fångas upp. Ibland måste man våga hoppa. Jag måste ha tillit till att min situation kommer lösa sig till det bästa. Jag måste våga kasta mig ut i den osäkra framtid som står mig till mötes i vetskap om att jag blir omhändertagen. Jag BLIR omhändertagen. Tillit. Allt sker av en anledning, allt sker till det bästa. Amen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar