torsdag 24 september 2015

Synkronicitet

Universum är fantastiskt. Jag tror att jag har börjat förstå "the trick". Min utmaning ligger i att ha modet att följa energin dit den leder mig, och inte låta den förlamande rädslan styra. Det jag behöver göra nu, är att följa min inspiration på samma vis jag gjorde som barn. Jag har bett, och jag får hela tiden svar. Svaren poppar upp här och där. Plötsligt ser jag en länk som leder till en vetenskaplig artikel som behandlar EXAKT det som jag vill nå ut med på mina föreläsningar. Jag trillar över en ung kvinnas blogg som redan har tagit steget och lever utan rädsla. Hon skriver rader som stämmer EXAKT med det jag precis läst om kreativitet i boken "Att Leva i Ljuset" av Shakti Gawain (som jag skrivit om tidigare). Denna unga kvinna, Jonna Jinton, skriver:

"Jag önskar att jag kunde ta er in i min hjärna en dag. Den går på högvarv jämt och jag tänker hela tiden på nya saker att skapa. Nya bilder att ta. Nya texter att skriva. Nya filmer att filma. Det är som en kanal som nästan alltid är öppen. Ibland behöver jag inte ens tänka, det bara kommer. Som ett ständigt flöde. Jag får så mycket idéer och tankar och känslor som jag vill förmedla att jag inte begriper hur jag någonsin ska kunna hinna allt under min livstid."

http://jonnajinton.se/  "Vad är ett riktigt jobb?"18/10 2015

När man låter kanalen vara öppen och låter energin strömma igenom den, fylls det hela tiden på med mer universell energi och inspiration. Det finns ett flöde, för man blockerar inte kraften. Det ÄR faktiskt så det fungerar. Jag har senaste dagarna ivrigt tränat på att samarbeta med min magkänsla, känna in vad jag ska göra och göra det precis då, allt för att tillåta flödet. Det här är en oerhört spännande och givande process jag står inför. Just nu, känns det som att allt är möjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar