måndag 20 april 2009

Changes

En del människor tycker inte om förändringar. Det gör jag. Är inte det själva skillnaden mellan att vara levande och att vara död?

Nu har min blogg ändrat profil igen. Min sökande färd fortsätter, med en svindlande fart - nästan så det är läskigt. Jag har helt och fullt gett mig hän till min inre sanning och följer bara med som en liten vante på färden. Jag orkar inte kontrollera längre, nu får vi se vart hästarna springer.

Ibland funderar jag givetvis på om jag är riktigt frisk, men samtidigt, spelar det någon roll? Vem kan egentligen avgöra? Huvudsaken är att mina syften är goda och jag behöver nog inte vara rädd så länge det är kärleken som driver mig.

Det jag har anledning att vara rädd för - det enda - är människor. Människor som grupp är mer inrutade i sina föreställningar, tankemönster och värderingar än vad de vill tro. Men de kan inte såra mig. Inte längre. Jag är stark i mig själv nu.

3 kommentarer:

  1. Ok, intressant!! pip, fel... du är intressant:)
    Inser det nu när jag läst igenom dina inlägg.. vore kul med en bild på denna person, eller ett öga, en näsa, halva profilen eller kanske en tå eller nåt;)
    Finns flera saker som jag kan säaga men det är för sent nu och tuggummit i knoppen gör att tankarna segar ihop sig lite...
    Bara det är att du reflekterar över att förändring är skillnaden mellan liv och död, wow!! Faktum är att liv.. innebär ju just det:)under utveckling, formas, växer, förändrar omständigheter mm..
    Säger bara, coolt!! En tänkare med andra ord.. Man menar på att i dagens samhälle där vi blir matade hela tiden med vad vi ska tycka och så.. är det 95% av befolkningen som inte alls tänker, 3% antar att de tänker och 1-2% faktiskt tänker... att verkligen tänka är bland det mest krävande som finns och därför är det så få som gör det!
    Keep on and don´t doubt, u will grow:)
    Så, följ du hästarna... Kram kram

    SvaraRadera
  2. Ojsan....nu blir jag smickrad här må jag lova!

    Vad ska man säga...om du förstår vad jag skriver antar jag att du är en tänkare själv, annars skulle det bara se ut som grekiska för dig.

    Jag håller verkligen med dig om dina uppskattade procentsatser, och tycker det är för j-igt att det är på det viset, rent ut sagt. Människor TÄNKER inte och de tänker ALDRIG på syftet till vår existens och varför vi egentligen är här. Djupa tankar, livsåskådningsdiskussioner, andlighet och religion är större tabun idag än vad sex var på mormors tid.

    Nej, låt den nya LCD-tv:n, upphottade bilen eller bag-in-boxen rädda oss från våra tankar. Konsumerismen = vår nye frälsare!!!

    SvaraRadera
  3. Wow, du är ju en tiger med kvalite´ och inte ett tomt barbie skal;) ... förlåt mig, språket men för att skoja till din schysta bild av vår tids frälsare = Konsumerismen".
    Javisst, idag är det mer vanligt att prata om, "bästa sommarligget, dildos, ultimata orgasmen och senaste implantatet än det som verkligen på djupet berör människor.. Sad, but true men men det finns people out there like u, som faktiskt vågar börja möta sig själva och gå lite på djupet med vissa frågor...
    Du vet; "True friends are like juwels, rare and precious, false ones are like autumn leaves, found everywhere".
    Kram och bless, Tess:)

    SvaraRadera