söndag 1 februari 2009

Som natt och dag

Som natt och dag
Är jag


Har svårt att förstå varför begreppet balans är så frånvarande i mitt liv. Ena dagen tyst och introvert som en mussla, upptagen med tankar och existensiella besvär, för att i nästa andetag, som en motreaktion på mitt eget dystra mörker, kliva fram som en sprudlande glad och energisk person. Inte heller spar jag på mina krafter när de kommer till mig. Hur gör man det? Då vill jag bara ge, leva, skratta, njuta, ge mig hän....älska livet, så som bara jag kan göra.

Idag har min glädje inte känt några gränser. Jag hade ett långt samtal med en vän igår kväll, och kände mig på något sätt lycklig, lugnad och befriad i morse när jag vaknade. Hon jordade mig, vilket är bra för mig. Ibland behöver jag någon som liksom rycker tag i mig och drar ner mig på jorden igen. Någon som öppnar dörren till mitt isolerade rum och visar mig vägen ut. Här är jag!
Lyckan har idag bestått av att giva...att ge, skänker ojämförbar tillfredsställelse. Tänk vilken skillnad man kan göra i människors liv genom lite omtanke och hjälpsamhet. Tänk vilken harmoni som finns i att leva i samklang med universums främsta kraft - kärleken....

Som natt och dag

Är jag

Och natt och dag

Älskar jag


Jag vill bara säga förlåt, alla. Förlåt för att jag försvinner ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar