onsdag 18 mars 2009

Because everyone deserves to be free

Ibland tar man beslut som inte känns 100% rätt i stunden, för att man vet att de kommer gynna ens mer långtgående planer. Ett sådant beslut är det om att jobba på en yacht i Medelhavet.

I mitt sinne flyger jag alltid högt, högt, i luften, vilket gör att jag ibland glömmer att det faktiskt finns en väg mellan tanke och handling. En process måste existera i den fysiska världen! Jag är dynamisk, och rastlös, på gott och ont. På senare år har jag alltmer lärt mig hantera dessa sidor hos mig själv och försöker numera att hitta en balans mellan kreativitet och uthållighet.


Jag vet att det bara är kärlekens existens i mitt liv som gör skillnaden mellan en meningslös och en meningsfull tillvaro. När det jag gör präglas av kärlek och engagemang arbetar jag med mig själv istället för mot mig själv. Det jag skapar, stort och smått, känns plötsligt betydelsefullt när det påverkar andra människor i en positiv riktning. När jag låter kärleken stråla igenom mig och skina på andra runtomkring, må så vara människor, djur eller växter, då är jag fri. Fri - därför att jag samarbetar med den grundläggande kraften i universum, därför att jag tillåter mig att vara DET JAG ÄR.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar