måndag 2 mars 2009

Göra slut med vänner

Många anser det tabu att göra slut med vänner, men från min sida ligger det aldrig så mycket känslor i sådana beslut. De sårade känslorna är över och bearbetade för längesedan. Däremot har alla svek dödat vänskapen...varför det inte känns särskilt sorgligt när ett sådant steg väl ska tas. Lagen om orsak och verkan följer oss hela livet....(Därmed bör man vara väldigt försiktig med att bedöma situationer man inte har någon insyn i.) Jag har gjort slut med två av mina närmsta vänner senaste halvåret....av några enkla orsaker....

1) Man kan aldrig hjälpa människor som inte vill hjälpa sig själva.
Mitt tålamod är stort men nu har väldigt många år passerat....

2) Man har själv ett eget värde och de människor man omger sig med ska reflektera detta.
Tyvärr har ni aldrig sett mig, för ni har alltid haft fullt upp mer era problem....


Jag lämnar er åt ert eget öde nu. Jag vill be er om ursäkt för den del av mitt beteende som ni inte förstår. Jag har försökt hjälpa er i så många år men ni har aldrig varit öppna för förändring. Jag har undrat varför jag överhuvudtaget funnits där, gång på gång, när ni trots era misslyckanden alltid valt samma väg - IGEN! Den dag ni bestämmer er för att slita er loss från den misär ni ständigt väljer, och vill se det vackra i livet...den dagen kommer jag finnas här som ert största stöd för att visa er all glädje och kärlek - då kan ni förhoppningsvis ta emot den....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar